Mindfulness per a adolescents i joves

Mindfulness per a adolescents i joves

Grup de joves. Mindfulness
Grup de joves. Mindfulness

A qui va dirigit?

A nois i noies d’entre 16 i 21 anys que:

Us sentiu estressats, amb massa coses al cap, atabalats pels estudis, preocupats per l’aspecte físic, potser amb sensació de buidor o massa pendents de les xarxes socials i del mòbil.

Teniu inquietud i curiositat per descobrir què passa si fem una pausa. Una pausa no per desconnectar, sinó per connectar amb un mateix i amb els altres.

Voleu trobar un espai per compartir amb iguals des de la sinceritat i la confiança.

A qui va dirigit?

A nois i noies d’entre 16 i 21 anys que:
  • Us sentiu estressats, amb massa coses al cap, atabalats pels estudis, preocupats per l’aspecte físic, potser amb sensació de buidor o massa pendents de les xarxes socials i del mòbil.
  • Teniu inquietud i curiositat per descobrir què passa si fem una pausa. Una pausa no per desconnectar, sinó per connectar amb un mateix i amb els altres.
  • Voleu trobar un espai per compartir amb iguals des de la sinceritat i la confiança.

FINALITAT

Fer una PAUSA. Aturar-nos per observar, descobrir què sorgeix en el moment present, despertar les nostres capacitats innates amb diferents tècniques, i després seguir amb més sentit i coherència en el nostre dia a dia, més centrats i segurs, fent el món millor.

FINALITAT

Fer una PAUSA. Aturar-nos per observar, descobrir què sorgeix en el moment present, despertar les nostres capacitats innates amb diferents tècniques, i després seguir amb més sentit i coherència en el nostre dia a dia, més centrats i segurs, fent el món millor.

VOLEM...

Descobrir el valor de la pausa i incloure-la en el nostre dia a dia atrafegat.
Compartir amb iguals temes d’interès comú (rendiment acadèmic, imatge corporal, estrès, insatisfacció general, pors, dependència de les noves tecnologies…) per tal d’aprendre i enriquir-nos amb altres punts de vista.
Aprendre a reconèixer i escoltar les nostres emocions en el cos i en la ment i, per tant, adquirir eines de gestió de l’estrès, l’ansietat, l’exigència…
Fomentar la comunicació assertiva i no violenta des de l’escolta activa d’un mateix i de l’altre.
Relacionar-nos amb el nostre cos des de la valoració i els hàbits saludables.
Descobrir estratègies per desenvolupar la concentració, la presa de decisions, la creativitat…

> Descobrir el valor de la pausa i incloure-la en el nostre dia a dia atrafegat.

> Compartir amb iguals temes d’interès comú (rendiment acadèmic, imatge corporal, estrès, insatisfacció general, pors, dependència de les noves tecnologies…) per tal d’aprendre i enriquir-nos amb altres punts de vista.

> Aprendre a reconèixer i escoltar les nostres emocions en el cos i en la ment i, per tant, adquirir eines de gestió de l’estrès, l’ansietat, l’exigència…

> Fomentar la comunicació assertiva i no violenta des de l’escolta activa d’un mateix i de l’altre.

> Relacionar-nos amb el nostre cos des de la valoració i els hàbits saludables.

> Descobrir estratègies per desenvolupar la concentració, la presa de decisions, la creativitat…

COM HO FAREM?

Oferim un grup psicoeducatiu, d’entre 10 i 12 participants, que es basa en diferents corrents i teories psicològiques científicament demostrades, de les quals deriven exercicis i propostes tècniques. Ens reunirem en una sessió setmanal d’hora i quart de durada, en una sala preparada per desenvolupar les nostres activitats amb total confidencialitat. En el grup es podrà parlar lliurement, de manera espontània i amb confiança absoluta. Hi haurà dinàmiques semiestructurades, i us convidarem a fer pràctica diària de com a mínim 5 minuts.

A més de la sessió setmanal, comptaràs amb activitats, material i una entrevista individual per aprofundir o reconduir si escau.

LES NOSTRES BASES

PSICOLOGIA DINÀMICA: Corrent teòric i psicoterapèutic que parteix de la idea que allò que apareix i ens inquieta repetidament és fruit d’un conflicte intern no conscient entre diferents aspectes de la nostra personalitat. Aquesta aproximació (que parteix de la psicoanàlisi, però ha evolucionat fins a l’actualitat) ens permetrà anar descobrint i donant sentit a les nostres motivacions més inconscients, per tal de poder-les identificar, contextualitzar, comprendre i fer evolucionar.

MINDFULNESS: Aquest camp d’investigació científica, tal com es coneix actualment, és relativament jove, però ja ha donat lloc a milers d’estudis i grans descobriments en la psicologia cognitiva i la neurociència. Consisteix a cultivar un tipus d’atenció conscient al moment present sense judicis. D’ençà que J. Kabat-Zinn, entre els anys 50 i 70 del segle XX, la va importar des de la psicologia budista, s’han popularitzat moltes intervencions específiques, la més destacable de les quals és el programa MBSR. Nosaltres us en compartirem algunes.

MINDFULNESS: Aquest camp d’investigació científica, tal com es coneix actualment, és relativament jove, però ja ha donat lloc a milers d’estudis i grans descobriments en la psicologia cognitiva i la neurociència. Consisteix a cultivar un tipus d’atenció conscient al moment present sense judicis. D’ençà que J. Kabat-Zinn, entre els anys 50 i 70 del segle XX, la va importar des de la psicologia budista, s’han popularitzat moltes intervencions específiques, la més destacable de les quals és el programa MBSR. Nosaltres us en compartirem algunes.

CONSCIÈNCIA I ESCOLTA CORPORAL: El cos ens informa de la qualitat de la nostra experiència. De fet, el cos sempre és en el moment present. És la nostra casa i l’espai on s’uneixen la cognició i l’emoció. És en el cos on vivim els fenòmens de la nostra experiència.

Com que estem en contínua cerca (tant interna com en el món), també ens nodrim d’altres aproximacions, com altres corrents psicològics, la neurociència, les ciències contemplatives, el hatta ioga, la psicomotricitat de B. Accouturier o la comunicació no violenta de M. Rosenberg.

ACTIVITATS

No podem concretar quines seran les activitats fins que no us coneguem, perquè vindran determinades per les inquietuds i les preferències del grup que formem. Però són activitats que tenen en compte el cos, la paraula, la ment (emocions i pensaments) i l’altre. Alguns exemples: exercicis de mindfulness, meditació en calma mental, diari d’emocions, escolta activa, el mapa mental, qui sóc jo?, aprendre a interpretar el cos i el llenguatge no verbal, moure’ns amb consciència, etc.

ACTIVITATS

No podem concretar quines seran les activitats fins que no us coneguem, perquè vindran determinades per les inquietuds i les preferències del grup que formem. Però són activitats que tenen en compte el cos, la paraula, la ment (emocions i pensaments) i l’altre. Alguns exemples: exercicis de mindfulness, meditació en calma mental, diari d’emocions, escolta activa, el mapa mental, qui sóc jo?, aprendre a interpretar el cos i el llenguatge no verbal, moure’ns amb consciència, etc.

Mindfulness adolescentes y jóvenes en Lleida
Mindfulness adolescentes y jóvenes en Lleida

SOBRE MI...

Itziar Fernández Hurtado

Itziar Fernández Hurtado. Trobaràs un resum del currículum, més formal, aquí mateix, a la pàgina web d’Arya Tara, però em vindria de gust explicar-te que exerceixo de psicòloga i psicoterapeuta psicodinàmica des de fa més de 25 anys, i he treballat a la xarxa pública infantil-juvenil de salut mental durant aproximadament 21 anys. En tot aquest temps he fet moltes coses i n’he après moltes, entre d’altres que els joves teniu un potencial immens, però també que no sabeu explotar-lo, perquè tot va massa ràpid i el nivell d’exigència és molt elevat. He observat repetidament que quan demaneu ajuda ja esteu massa angoixats i perduts. Llavors el patiment és més elevat i tot costa més… Per què no, doncs, acompanyar-vos a descobrir que, si fem una pausa, ens escoltem i escoltem el que ens envolta, podem trobar en nosaltres mateixos les respostes que busquem i així aprendre a volar?

Horari, lloc i calendari

Centre Arya Tara. Plaça de les Missions, n. 4, Lleida

De novembre a juny, respectant les vacances escolars

Els dimarts, de 16:30 a 17:45 h

Horari, lloc i calendari

Centre Arya Tara. Plaça de les Missions, n. 4, Lleida

D’octubre a juny, respectant les vacances escolars

Els dimarts, de 16:30 a 17:45 h

Què, t’hi animes?

Inscripcions de maig a setembre.

Inici del grup: 3 d’octubre de 2023.

Es respectarà l’ordre d’inscripció. Si t’interessa, però no et va bé l’horari, comenta’ns-ho i veurem què podem fer.

Què, t’hi animes?

Inscripcions de maig a setembre.

Inici del grup: 3 d’octubre de 2023.

Es respectarà l’ordre d’inscripció. Si t’interessa, però no et va bé l’horari, comenta’ns-ho i veurem què podem fer.

Més informació i sol·licitud d'inscripció



    Desplaça cap amunt
    Scan the code